25 februari 2012

Over lantaarntjes en een snelcursus...


Terwijl ik aan de Chinese lantaarntjes werkte, heb ik druk gebroed op het plan voor een nieuwe cursus. Er is mij al meerdere keren gevraagd of ik een patchworkcursus van 1 dag zou kunnen geven, want voor mensen die verder weg wonen, is het moeilijk om elke 2 weken naar de basiscursus te komen.

While working on the Chinese Lanterns, I was breeding on the plans for a new patchwork class. I've been asked to give a one-day patchwork class several times, mostly by people who live far away and can't come to class every 2 weeks.


Daarom heb ik een snelcursus georganiseerd, waarin je alles leert over patchwork: van het tekenen van de blokken tot het maken van de top. Naast de instructies voor het patchwork, krijg je ook veel handige tips mee, waarmee je je blokken en top gemakkelijk én nauwkeurig in elkaar kunt zetten. De datum is 24 maart (9.30 -16.00 uur) en de cursus kost 60,00 euro. Meer informatie vind je op onze website.

Therefore I've planned a one-day patchwork class, to teach you everything about patchwork, starting from drawing the blocks, right untill finishing the top. Besides the normal instructions on making a patchwork top, you will also get lots of useful tips and tricks on how to make the perfect top. The date will be March 24 (9.30 h - 16.00 h) and the cost will be 60,00 euros. For more information please visit our website.


Wil je deelnemen aan de cursus, stuur me dan even een mail met je gegevens en ik stuur je alle informatie. Let op: het aantal plaatsen is beperkt!

If you'ld like to join, please send me an e-mail with your details and I'll send you all information. Mind you: spots are limited!


En nu verder met de lantaarns. Ondanks dat ik normaal niet zulke felle kleuren gebruik, vind ik deze helemaal geweldig! Vooral op de schattige achterkantstof, die ik vorige week bij The Log Cabin kocht, ben ik helemaal verliefd! Ik hoop de lantaarns binnenkort af te maken, dan kunnen de restjes ook nog mee verwerkt worden in de piramidequilt.

Fijn weekend!

Now on with the lanterns. Eventhough I usually don't use such bright colors, I do love this quilt. Especially the cute backing fabric that I've bought at The Log Cabin. I love it! I hope to finish the lantern quilt soon and add some of the fabrics in my pyramid quilt aswell.


Have a nice weekend!

13 opmerkingen:

Janet zei

Leuk om eems andere kleurtjes te gebruiken, geeft ook weer inspiratie!! en het geeft een heerlijk voorjaarsgevoel
groetjes janet

AnitaS zei

Leuke stofjes. Krijg je helemaal een voorjaarsgevoel van.

Nardy zei

De stoffen zijn prachtig; van deze serie heb ik kussentjes gemaakt. Fijn weekend groetjes nardy

Wieke van Keulen zei

Leuk, zo'n cursus. Hoop dat je helemaal volgeboekt wordt. Ik vind je pyramide toch zo mooi worden! Mijn complimenten hoor.

Anoniem zei

Verandering van spijs doet eten, of lantaarntjes maken. Die staan ook nog op mijn programma.
Een zeer leuk achtergrondstofje!

Guusje, zei

Die chinese lantaarntjes zijn geweldig mooi. En wat goed dat je een snelcursus hebt opgezet, en ik vind het ook nog erg knap. Ik hoop dat je veel aanmeldingen krijgt.

Ann zei

Hoi Ellie,
Ik zou een cursus wel leuk vinden. Moeten we zelf onze stofjes voorzien OF zit dit in de cursusprijs OF kunnen we die bij jou kopen? Gewoon nieuwsgierig want ik heb zelf nog niet veel stof thuis! ;-)
Groetjes,
Ann

Ann zei

Never mind ... heb niet aandachtig genoeg gelezen = zelf onze materialen meebrengen! ;-)

Heb gezien dat het de week ervoor Creativa is in Brussel (ga ik zeker naartoe) ... daar kan ik dan eventueel wat stofjes scoren.

Irena zei

wel lekker zomer kleurtjes en Chinese lantaarns is het je nieuwe project?

Jasmijn zei

Wat een leuke vrolijke stofjes! En het patroontje is ook superleuk.
groetjes van ons allemaal

Ellie's Quiltplace zei

@ Janet: dat is zeker waar! De deur staat open en ik hoor de vogels fluiten. Heerlijk dat de lente er weer aankomt!

@ AnitaS: in de winter stond mijn hoofd minder naar deze stoffen, maar nu heb ik er helemaal zin in. Laat de lente maar komen!

@ Nardy: prachtig zijn ze zeker! De nieuwe serie is ook echt heel mooi. Dezelfde soort kleuren, maar met andere leuke prints.

@ Wieke: dankjewel voor de complimenten! Het is ook een ontzettend leuke quilt om aan te werken. Er zijn al een aantal aanmeldingen voor de cursus. Leuk! Ik ben benieuwd!

@ Josee: dit is een blokje dat ik zelf heb ontworpen, dus anders dan de bekende lantaarntjes. Maar het ziet er super leuk uit, zeker in het geheel met al die vrolijke kleuren!

@ Petra: er zijn al best wat aanmeldingen. Ik vind het een leuke uitdaging om heel de uitleg op één dag te doen, maar ik heb er vertrouwen in dat dat wel goedkomt.

@ Ann: ik stuur je vanavond een mail!

@ Irena: ik was al lang geleden aan de lantaarns begonnen (stoffen geknipt en 1 blok gemaakt), maar omdat ik aan zoveel tegelijk bezig was, heb ik ze even opzij gelegd. Nu heb ik ze weer opgepakt en wil ik ze ook afmaken voor de lente.

@ Jasmijn: dankjewel. Ik had een patroon in mijn hoofd en ondanks dat het geen moeilijk blok lijkt, duurde het toch best even voor het goed op papier stond. Zo in de quilt zien de blokken er ook super leuk uit!

Yvonne aka sommeke zei

Vrolijke stofjes voor je lantaarntjes!
En je hebt ook de goeie stofjes voor boord, bies en achterkant van je piramidekes gekocht!
Bedankt ook nog voor het koekjesrecept!

Ellie's Quiltplace zei

@ Sommeke: het was een topdag, ik heb alle stoffen gevonden dat ik wilde. Nu nog wat meer tijd vinden om alles ook aan elkaar te zetten. Dat ontbreekt de laatste tijd een beetje...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...