8 mei 2013

Groene vingers...?


Nu we kunnen genieten van het heerlijke lenteweer, komt er vanalles in onze tuin, die eerst maar grijs en dood leek, tot leven.

Now that we can enjoy lovely Spring weather, everything in our garden, which looked gray and dead first, now comes to bloom.


We genieten van de prachtige tulpen, hyacinthen en natuurlijk onze boom, maar het onkruid komt ook snel en in grote getale naar boven...

We enjoy the beauty of the tulips, hyacinths and of course our tree, but there are also a lot of weeds growing rapidly and numerously...


Onze achtertuin lijkt meer op een weiland, met paardebloemen in pinksterbloemen die overal opkomen en het gazon in onze voortuin ziet eerder groen van het mos dan van het gras dat er groeit.

Our backyard looks more like a meadow, with dandelions and cuckoo flowers and our front lawn is green because of moss instead of grass growing.


Vanaf de overkant van de straat houdt Maria alles goed in de gaten. Ik vraag me af of zij, net als ik, ook van onze tuin geniet. Want hoewel alles wat rommelig en overgroeid is, vind ik het heerlijk om eindelijk een eigen tuin te hebben. En eenmaal dat we gesetteld zijn, zal ik eens zien of ik toch niet een klein beetje groene vingers heb ;o)

The Virgin Mary is keeping an eye on everything from across the street. I wonder if she enjoys the sight of our garden as much as I do. Because eventhough it's messy and a bit overgrown, I love having a garden of my own. And once we've settled, I will try and put my 'green fingers' to the test ;o)

12 opmerkingen:

monne-floor zei

Onkruid is soms ook mooi,onze gazon staat vol met madeliefjes en kleine violtjes en aangezien wij tussen de boeren wonen ook nog paardebloemen maar voor de kleinkinderen ideaal, ik krijg altijd bloemen en zo blijven ze van mijn andere bloemen af.
geniet van je tuin en je huisje dit lange weekend.

Quibi zei

Wat ziet het er super mooi en romantisch uit!!

Marguerite zei

Het komt vast wel goed met jou groene vingers.
Een nieuwe tuin is helemaal spannend want je weet helemaal niet wat er allemaal boven komt. Eén groot spannend avontuur.
Het ziet er nu al helemaal te gek uit.
Groetjes Marguerite

Nanske zei

Best is je nu nog niet te druk maken in het " onkruid"...dat kan snel verholpen zijn...net als het mos....Wij hebben hier best wel mooie hoge bomen staan...met natuurlijk ook wel mos.
Maar als hij er dan es doorgaat met z'n machientje dan is alles snel verholpen.
Genieten van jullie prachtige boom...zou ik zeggen.
Vele groetjes en bedankt voor het mooie patroon ( gisteren) mini quilt club! Toedoeloe,Nanske

Ann zei

Ik heb onlangs een artikel gelezen dat onze tuinen te "steriel" geworden zijn omdat we ze veel te snel maaien en dat er daardoor veel minder bijen en vlinders zijn dus ... ik zou alles met een gerust hart nog wat laten staan! ;-)
Groetjes,
Ann

marga zei

La primavera es preciosa y tus flores de lo mas..besitos.........

Anoniem zei

Even een jaar kijken wat er allemaal opkomt voor je de tuin op de kop zet.
En wat je grasveld betreft-leen het paard van de achterbuurman en je hoeft geen gras te maaien.
Mooi he,de prunusboom-staat hier nu ook in volle bloei,net als de appelboompjes.
een heel fijn weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

quilting Jeannet zei

Oh Ellie.....wat zal dat genieten voor je zijn, een heerlijke eigen tuin met zo,n mooie boom, vooral dat laatste, geweldig!

Carin zei

Heerlijk een tuin nietwaar en wat bloeit de boom toch prachtig !

Guusje, zei

Wat mooi en wat heerlijk dat je nu een eigen tuin hebt het is zo leuk om erin te werken.

Unknown zei

Om even over te mediteren..."wat is onkruid"... Ik was drie jaar geleden op de Chelsea Flowers Show in Londen en heb nooit zoveel tuintjes gezien met " onkruid" als daar...en ze waren allemaal om ter mooist! Jullie tuin mag er ook best wezen! Ga er maar eens lekker in zitten en geniet van de vogels hun lenteconcert! Gratis en voor niets! Fijn lang weekend!

Ellie's Quiltplace zei

@ Simonne: van mij moet het ook niet allemaal super strak en tot op de mm gemaaid zijn, maar de brandnetels die we nu langzaamaan zien verschijnen... die mogen toch wel weg ;o)
Dies speciaal geplukt boeketjes zijn de mooiste!

@ Quibi: we hebben het zelf ook maar enkel in de winter gezien voor we het kochten en we zijn elke keer blij verrast met al het groen overal. Het is zo'n mooi zicht.

@ Marguerite: we hebben inderdaad al allerlei ontdekkingen gedaan. Zo bleek er achteraan de tuin, langs de beek, een rij wilgen te hebben gestaan. Nu er al even niks aan gedaan is doen die wilgen'stompjes' weer goed hun best met nieuwe takken!

@ Nanske: veel plezier met het nieuwe mini quiltje! Het mos zal waarschijnlijk nog wel een jaartje welig blijven tieren. Daarna verticuteren en dan kan het in de kachel, brand goed ;o)

@ Ann: ik heb dat inderdaad ook al gehoord. En dat er veel problemen zijn met de afvoer van regenwater, omdat mensen veel zeil neerleggen tegen onkruid onder grind,... We willen zeker wel wat plantjes neerzetten die bij- en vlindervriendelijk zijn. Bovendien vind ik dat gezoem en gefladder ontzettend gezellig!

@ Marga: gracias. Me gustan mucho las flores!

@ Truus: appelbomen zie ik ook heel graag. Zo mooi!
Het paard... nee dat krijg je mijn tuin niet in, of ik kom niet meer buiten ;o)

@ Jeannet: de buren moeten intussen wel van me denken: 'daar is die rare nieuwe buurvrouw weer, die altijd verliefd naar haar boom staat te kijken' ;o)

@ Carin: ik vind het precies allemaal kleine ballerina's, met roze tutu's aan. Zo mooi! Jammer dat de boom maar zo kort bloeit, maar het is wel schitterend!

@ Guusje: ik ben niet zo goed in plantjes in leven houden... dus dat tuinieren wordt nog spannend. Ik doe het wel graag. Dat is al de eerste stap ;o)

@ Chris: het is inderdaad maar hoe je het bekijkt. Ik zal nooit een tuin kiezen waarin ik alleen kiezels leg en 1 buxusbol in het midden. Nee, geef mij maar bloemen!
En een vogelliedje, nee, daar kan de beste muziek niet tegenop.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...