22 september 2013

Kleiner wonen en een nieuwe mini...


Terwijl ik dit verhaaltje schrijf, ligt er een feestbeest (letterlijk) op mijn schoot te slapen. Vandaag is het Thijsjes 6e verjaardag. Ik denk niet dat hij er veel van merkt, maar hij krijgt zeker een extra dikke knuffel vandaag, want we zijn heel blij dat we al zo lang van zijn gezelschap mogen genieten!

While writing this post, there's a 'party animal' (literally) sleeping on my lap. Today is Thijsje's 6th birthday. I don't think he notices, but he will get an extra cuddle today, because were so happy with his company for such a long time already!


Al schrijvende, geniet ik ook van het uitzicht. De veranda is gisteren afgebroken en ondanks dat er nog veel werk gedaan moet worden om onze tuin tijdelijk op orde te brengen en om te proberen het zand buiten het huis te houden, ben ik echt heel erg blij met het resultaat! Binnen 3 uur was het hele ding weg en bleven we achter met een grote zandbak en een prachtig uitzicht! Ik moet ook het licht niet meer aandoen als ik in de keuken moet zijn, want het daglicht kan nu eindelijk binnen! We wonen nu 33 m2 kleiner, maar dat vind ik helemaal niet erg ;o)

While writing, I'm also enjoying the view from our house. The veranda was demolished yesterday and even though there's lots of work to be done to temporarily restore our garden and try to keep the sand out of the house, I'm really very, very happy with the result! Within 3 hours the whole thing was gone and we were left with a huge sandpit and a lovely view! I also don't need to turn on the light anymore when I enter the kitchen, now that the daylight comes in! We do live 33 m2 smaller now, but I really don't mind ;o) 


De gedachte aan de afbraak was zenuwslopend, maar toen de mannen bezig waren zag ik hoe precies ze werkten en hoe goed ze met die grote machine konden omgaan. De zenuwen waran dan ook al snel weg.

The thought of demolishing the veranda was very nerve-racking, but once the men were there, I saw how precise they worked and how well they could handle the large machine, so all worries were gone.


Ondanks dat ik zelf helemaal niks heb afgebroken, was het aan het einde van de middag toch wel een vermoeiende dag geweest dus besloot ik om lapjes uit te zoeken voor het nieuwe November mini quiltje en begon ik aan de eerste blokken. Rood, groen, blauw, donkerbruin en een klein beetje roze zijn de perfecte combinatie voor dit winterse quiltje.

Fijne zondag!

Despite that I didn't demolish anything at all, at the end of the afternoon it had been a very tiring day, so I choose fabrics for the November mini quilt and started making the first blocks. Red, green, blue, dark brown and a little bit of pink will make the perfect combination for this wintery quilt.

Have a nice Sunday!

28 opmerkingen:

susana zei

Oh , veel leuker zo je huis!
Nu komt het mooie huis goed tot z'n recht!
Fijne Zondag,
groetjes Susi

susana zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Marga (MarPie) zei

Gelukkig alles goed gegaan en heerlijk genieten van het licht en uitzicht.

Groetjes,
Marga♥

Annelies zei

Het ziet er veel beter uit. Geniet van al het licht in je huis.

Anoniem zei

Dat ziet er een stuk beter uit!
En natuurlijk was het spannend of het goed zou gaan-erg vermoeiend hoor!
Gefeliciteerd met Thijs z'n verjaardag.Mijn broer is vandaag ook jarig-75,-vandaag hier feest om onze verjaardagen te vieren.We zijn vlak na elkaar jarig met 10 jaar ertussen.
Mooie lapjes heb je uitgezocht voor het nieuwe quiltje--veel succes.
gezellige zondag!
groetjes,Truus uit Drenthe

Janien zei

Wat is jullie huis mooi geworden! Veel beter zo. Gelukkig is het goedverlopen.
Jij ook een fijne zondag.

.Antje zei

Wat een verandering, en wat een mooi huis is het zo geworden. Mooie lapjes heb je uitgezocht, ben benieuwd naar het quiltje. Veel plezier met het maken. Hopelijk kun je nog vele jaren genieten van jullie Thijs. Onze poes is 17 jaar geworden. Gezellige dag.
Groetjes, Antje

inge zei

gefeliciteerd met de jarige ;-) is die ook al weer zes? die van ons zijn ondertussen 12 en 8, en het is elke dag genieten van onze aanwezigheid!
fijn dat de afbraakwerken goed verliepen! veel courage met het stof!

GRANNY'S HOUSE zei

Licht is zo belangrijk, ik zou hem ook gesloopt hebben.
Je hebt weer mooie lapjes bij elkaar gezocht.

Fijne zondag!

Frederika zei

Ziet er mooi uit zo. Ja dat is echt vakwerk zo'n sloop.

Margreet zei

Veel beter zo !! En nu maar lekker genieten van zoveel licht in je huis. Fijne zondag hoor! Groetjes, Margreet

Saskia Smit zei

Zonder daglicht valt er bijna niet te werken. Fijn dat alles goed is gegaan.

Ineke zei

Wat is je huisje opgeknapt, nu die lelijke veranda er weg is. Toch is een veranda prettig, lekker om tijdens zomerbuien eronder te zitten, zo gezellig!
Wat een prachtige stofjes zie ik liggen!Het zal vast een prachtig quiltje worden.

Fijne dag

AnitaS zei

Thijsje gefeliciteerd. Je huis ziet er zo veel mooier uit en in de herfst is het natuurlijk heerlijk dan het binnen lichter is.

Anoniem zei

Gefeliciteerd met Thijs.
En succes met de verbouwing.
Groetjes
Ellen

Unknown zei

Gefeliciteerd met Thijsje en jullie huis ziet er nu 10x mooier uit.
Maaike

Wendy zei

Heel veel mooier zo!!! Geniet van het licht in huis. Succes met de verbouwing verder en een dikke knuffel voor Thijs' 6e verjaardag!

Groetjes Wendy

Het lieve leven... zei

Gefeliciteerd met jullie lieve Thijs! En ja...licht in je huis is zooo belangrijk..ik zou precies hetzelfde hebben gedaan en het ziet er ook nog eens veel leuker uit! Groetjes Petra

Céleste zei

Ohoh that's beautiful !
And now you can relax!
Have a nice week, Ellen...
Bises de France.
Céleste

Ellie's Quiltplace zei

@ Susi: dat vinden wij ook! De veranda was later aangebouwd, eerst als afdak en daarna zijn de muren eronder gezet. Je kan je dus wel inbeelden dat dat niet echt was wat het moest zijn ;o)

@ Marga: absoluut! Nu kijken we lekker de tuin in, in plaats van tegen een lelijke gebarsten muur.

@ Annelies: ik had wel verwacht dat er veel meer licht zou binnenkomen, maar zoveel...! Nu hij weg is merk je eigenlijk pas hoeveel licht de veranda wegnam.

@ Truus: van harte gefeliciteerd met je broer en jij binnenkort! Hopelijk hebben jullie een fijne dag gehad!

@ Janien: het is een hele geruststelling dat de rest van het huis er nog staat :o) Eigenlijk weet je op voorhand wel dat er niet veel kan gebeuren, maar die zenuwen zijn er toch...

@ Antje: wat een mooie leeftijd is dat, 17 jaar. Hopelijk mag Thijs ook zo oud worden. Wat is het fijn he, zo'n kattenvriendje.

@ Inge: dat gaat snel he, wij dachten dat hij 4 of 5 was, tot we eens goed gingen nadenken. Ik vind het zo gezellig, zo'n pluizebol in de buurt!

@ Ines: hij stond op de noordkant, dus ik dacht eerst dat het wel iets zou schelen in licht, maar niet zoveel omdat de zon er niet komt. Maar eigenlijk juist dan merk je heel hard het verschil. Ik ben echt heel blij, vooral ook met het directe zicht naar buiten. Vanuit mijn nieuwe quiltstoel kijk ik nu niet meer tegen die lelijke veranda aan! :o)

@ Frederika: veel mensen zeggen dat die afbraakmannen de ruwste bouwvakkers zijn, maar als ik zie hoe precies ze kunnen werken met van die grote machines...!

@ Margreet: iedereen vind het beter, zelfs de buurman, die hier als kind opgegroeid is (mét veranda dus!) ;o)

@ Saskia: ik hou ook enorm van daglicht, je krijgt er energie van. Lamplicht is leuk voor de winter, maar niet overdag omdat je veranda al het zonlicht buiten houdt!

@ Ineke: deze was niet gezellig hoor, voor de zomer ;o) Hij stond op instorten en er hadden heel veel spinnen een fijn huisje in gevonden. Misschien bouwen we ooit wel een nieuwe, wie weet, maar dan een die het licht mooi doorlaat!

@ AnitaS: dankjewel! Zeker naar de wintermaanden toe ben ik blij dat het lichter is in huis. In de zomer zal het nog altijd de donkerste kant zijn, want dat is de noordkant, maar dat is niet erg. In de zomer is er vanzelf meer licht.

@ Ellen: dankjewel! De grootste werken zijn nu gedaan, nu is het vooral nog veeeeel schilderen :o(

@ Maaike: dankjewel :o) Philippes eerste reactie was: "ik mis een plantje tegen de gevel". Maar dat is iets voor volgend jaar, als we met de tuin aan de slag gaan.

@ Wendy: Thijsje heeft een heerlijke dag gehad: extra knuffels en slapen boven de verwarming. Wat wil een kat nog meer?

@ Petra: we hebben de veranda tijdelijk laten staan, het was een gemakkelijke ruimte voor opslag en kluswerk. Maar ik ben enorm blij dat hij nu weg is!

@ Céleste: first I cleaned the house, because all floors were covered with sand (we have made an improvised garden path now, to keep the sand outside, where it belongs!). Now I can relax, quilt and enjoy the view of my garden!

Irena zei

het huisje is zo veel beter zichtbaar,en heel mooie ruimte hebben jullie,proficiat met Thijs,veel liefs irena

Sabine.v zei

'Het moet eerst lelijk zijn, vooraleer het mooi wordt' Nu zal het veel leuker zijn om te handwerken. Ik hou ook zo van het licht. Maar ik heb wel een veranda aan de zuiderkant, die ik niet kan missen. Proficat met Thijs zijn verjaardag. Nog een leuke week!

Anoniem zei

Geniet van de lichtinval in je huis en groetjes van Wilma

Anoniem zei

O ja, helemaal je vergeten te feliciteren met Thijsje. Een grote aai en knuffel voor hem.

Unknown zei

Felíz cumpleaños a Thijsjes!. Yo también tengo una mascota a quien amo, mi perro Kafka de 17 años. Me encantan los trabajos q realizas y me inspiras mucho (gracias a tí, me he animado a mi primer quilt completamente cosido a mano), eres genial!. Mis felicitaciones también a la decisión de derrumbar el porsche para dar paso a la luz... Saludos desde Argentina y un gran beso!

Ellie's Quiltplace zei

@ Irena: dankjewel! De vorm van het huis komt zo veel beter uit, niet meer dat gekke bouwwerk erachter!

@ Sabine: een veranda aan de zuidkant is iets anders, zeker als het een fatsoenlijke is :o) Deze was aan de noordkant, dus eigenlijk hadden we er sowieso niet veel aan. In het voorjaar kon je er niet genieten van het eerste zonnetje, want dat scheen daar niet! Nu is het veel aangenamer.

@ Wilma: dankjewel! Thijsje is al behoorlijk verwend met al die knuffels van iedereen :o) Vind hij helemaal niet erg hoor, hij is een echte kroelkont!

@ Mónica: your dog sounds very special. I didn't know they could get so old! You must take good care of him and cuddle him a lot.
I'm happy to hear you finished your first quilt by hand. I love to work by hand, it's so relaxing. Congratulations on your result!

Wilma zei

Gefeliciteerd met Thijs! en met je nieuw verkregen daglicht. Wat fijn.
En wat een leuke stofjes voor je nieuwe mini!
Groetjes
Wilma

Ellie's Quiltplace zei

@ Wilma: het daglicht en uitzicht is echt genieten! Ik heb intussen de eerste blokjes voor de mini af. Het ziet er nu al gezellig uit. Een feestje om met al die mooie stoffen bezig te zijn!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...