16 februari 2014

Over tocht, 'n sneeuwman en zelfkanten...


Als je zo naar buiten kijkt, lijkt een witte winter er niet meer van te komen. De temperatuur buiten doet ons nog altijd eerder aan lente denken, maar dat vind ik niet erg. Want weet je, alle binnendeuren zijn uit ons huis genomen en naar de schilder gebracht voor een mooie, nieuwe verflaag. Daar kijk ik naar uit, maar intussen is het binnen koud en het tocht enorm. Als het goed is worden de deuren over 2 weken teruggebracht. Gelukkig liggen er veel quilts waar we lekker onder kunnen wegkruipen ;o)

When looking outside, it doesn't look like were getting a white Winter this year. Temperatures outside still make us think of early Spring, but I don't mind. You see, all the doors in our house have been taken out and brought to the painter to get a new, fresh coat of paint. I'm looking forward to that, but in the meanwhile it's cold and draughty inside. Normally, the doors will be brought back in 2 weeks. Luckily, we have many quilts to snuggle under ;o)


Gelukkig dus geen sneeuw en vorst buiten, maar een leuke sneeuwman ontbreekt natuurlijk niet op mijn winterstitchery. Het middendeel is intussen klaar en ik heb de lapjes voor het laatste van de 4 quiltjes geknipt. Ik had maar juist genoeg van de rode stof, enkel de zelfkant is nog over. Die bewaar ik, om een zelfkant-kussen mee te maken - ooit ;o)
Fijne zondag!

So luckily no snow and frost in real life, but a cute snowman on my Winter stitchery couldn't fail. The center is finished and I've cut the templates for the last of my 4 mini quilts. I had just enough of the red fabric, only the selvedge is left. I keep it to make a selvedge pillow - one day ;o)
Have a great Sunday!

9 opmerkingen:

Unknown zei

Gelukkig is de wind nu gaan liggen! Hopelijk zijn je lapjes gisteren niet gaan vliegen! Toch wel jammer dat het niet wil winteren dit jaar...

Ineke zei

Wat handig om alle deuren er uit te nemen en naar de schilder te brengen. Is dat een gewoonte van de Belgen? Toen ik de sleutel van mijn eerste flatje kreeg (jaren terug) deed ik het zelf en dan deur voor deur. Wat een prachtige sticheries! Ooit wil ik een quilt maken ook met sticheries in combinatie met kleine blokjes verschillende stofjes, dus wie weet...

Liefs, Ineke

Unknown zei

Hallo Ellie, mooie stitcherie met mooie stofjes. Een warme groet, Annet

Saskia Smit zei

Wat een leuk sneeuwmannetje is dat.

Martine zei

Heb je blokkenboek van het weekend gemaakt.
Wat een fijn en duidelijk patroon is dat.

Ellie's Quiltplace zei

@ Chris: ik vind het ook jammer, maar voor ons komt het goed uit. Ik weet nog, vorig jaar, toen hadden we geen verwarming in huis en moesten we met vriestemperaturen en sneeuw verbouwen. Dan heb ik het toch liever zoals nu ;o)

@ Ineke: de deuren worden gespoten, dat is beter dan schilderen en dat gebeurt bij de schilder in het atelier. Ik wilde het eerst ook zelf doen, maar met een fulltime job en daarnaast Ellie's Quiltplace, zou ik daar over 3 jaar denk ik nog niet mee klaar zijn...

@ Annet: dankjewel

@ Saskia: tsja, een sneeuwman kan bij mij op een winterquilt natuurlijk niet ontbreken ;o)

@ Martine: bedankt voor je complimenten. Heel veel plezier ermee!

@

Irena zei

Hallo Ellen,prachtige werkje,mooie kleuren,lieve groet uit Brunssum,ook aan je moeder,irena

Anoniem zei

Leuk zijn deze stitcherietjes-dat wordt weer een gezellige quilt.
Sterkte met de tocht in huis.
Hier liggen de lapjes even in de kast-komt wel weer.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Ellie's Quiltplace zei

@ Irena: dankjewel! En ik moest je de hartelijke groeten terug doen van Mams!

@ Truus: dankjewel. Die lapjes, dat komt inderdaad wel weer. Soms ligt dat even stil omdat er andere dingen belangrijker zijn of meer aandacht vragen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...