15 juni 2015

'Summer Sweetness'...


Hoe meer ik aan patchwork doe, hoe leuker ik het vind om niet alleen mijn quilts zelf te ontwerpen, maar ook de gebruikte blokken.

The more I'm doing patchwork, the more I think of my own designs not only for quilts, but also for quilt blocks.


Dit schattige kleine quiltje heet 'Summer Sweetness' en is het mei-patroontje van onze Mini Quilt Club. De blokken zijn een beetje een combinatie tussen een Nine Patch en een Square In A Square, maar met mijn eigen draai eraan gegeven.

This cute little quilt, called 'Summer Sweetness' is the May pattern for our Mini Quilt Club. The blocks are some kind of combination between a Nine Patch and a Square In A Square, but with my own twist to it.


Deze 'antieke' blokjes, zo vond ik, zouden ook het mooist uitkomen in 'antieke' stofjes en dus koos ik voor reproductiestoffen in rood, roze, groen en bruin. En natuurlijk nog wat ecru's voor de achtergrond. Nochtans zou het quiltje er ook heel leuk uitzien in andere stoffen en kleuren, maar ja, als ik eenmaal een idee in mijn hoofd heb, dan ben ik daar maar moeilijk af te brengen ;o)

These antiqu-ish blocks, I thought, could be best made with 'antique' fabrics, and so I used these reproduction reds, pinks, greens and browns. And of course some ecru's for the background. It would look lovely made with other fabrics and colors as well, but once I have this idea in my head, and it's hard to change it ;o)


Het quiltje maakt deel uit van onze Mini Quilt Club (klik voor meer info). Leden krijgen elke twee maanden een verrassingspatroon. De technieken zijn elke keer weer wat anders en buiten dat het heel leuk is om met die kleine quiltjes aan de slag te gaan, zijn ze ook nog eens ideaal om de restjes, waar we er allemaal meer dan genoeg van hebben, toch weer een klein beetje op te maken!
En wat het quiltje voor juli wordt? Dat blijft nog even geheim voor de leden ;o)

The quilt is part of our Mini Quilt Club (click for more info). Members receive a surprise pattern every two months. Techniques vary with each pattern and besides fun to work on, these small quilts are ideal to use up some of those scraps we all have plenty!
Curious about the July pattern? Well, I have to keep it a secret a little longer ;o)

2 opmerkingen:

Truus zei

Weer een heel leuk quiltje!
Denk dat ik je blog maar oversla in het vervolg-word zo hebberig!!! (lol)
veel succes bij je volgend ontwerp
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Leuk is die geworden en je stofkeuze is heel mooi. Groetjes Wilma

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...