13 december 2015

Alleen nog 'n rand rond mijn jelly roll quilt....


Tijd om even bij te babbelen over mijn Barn Dance quilt, want ondanks dat hij niet heel vaak voorbij is gekomen, ben ik daar de laatste tijd druk mee aan de slag geweest...

Time for an update on my Barn Dance quilt, because I've been working on that one quite a lot lately, but haven't shown you much of the progress....


Vrijdag heb ik de blokken van de laatste rij aan elkaar gezet, terwijl ik ondertussen gezellig babbelde met de dames tijdens het quiltcafé (ja, babbelen en quilten kan tegelijkertijd, LOL!) en 's avonds heb ik de rij onderaan de top genaaid. Het is altijd een beetje een dubbel gevoel om iets 'af' te maken: ik vind het natuurlijk fijn dat het klaar is, maar tegelijkertijd vind ik het maken zo leuk dat het ook wel weer jammer is dat het patchworkgedeelte nu weer voorbij is.

I sewed the bottom row blocks together on Friday, while catching up with old friends at the quiltcafé (yes, chatting and sewing can be done at the same time, LOL!) and added the row to the top during the evening. It's always a mixed feeling to 'finish' something: I'm glad of course that all blocks are sewn together, but I also enjoy the process so much that I feel a bit sorry that part is done now.


Ik ben erg tevreden met het resultaat. De ronde vormen zijn altijd mooi, maar nu de blokken aan elkaar zitten, vallen ook de diagonale lijnen heel mooi op. Het is precies zo geworden als ik gehoopt had: klassiek met een eigen draai!

I'm very content with how it turned out. I love the curved blocks, but now that all blocks are sewn together and I can see the result, I especially like how the diagonal lines show. It's looking exactly as I hoped it would: classic with a twist!


Toen ik gisteren de quilt op de grond legde, zag ik dat hij eigenlijk zo best gequilt en afgewerkt kan worden. Het zou een lekker warme quilt zijn voor op de bank, en dat allemaal met maar 1 jelly roll en wat ecru stof.

When I spread the quilt out on the floor yesterday, I thought this might well be quilted and binded just as it is. It would make a warm lap quilt and you would need only 1 jelly roll and some ecru to make it.


Maar ik heb een hele mooie rode stof voor de rand gekocht (dezelfde serie als de jelly roll: Ladies' Album van Barbara Brackman). Zo wordt de quilt groter en past hij ook op een eenpersoonsbed. Niet dat ik een eenpersoonsbed heb staan, maar het is toch fijn om te weten dat het eventueel ook daarvoor gebruikt kan worden ;o)

But I have bought a beautiful red fabric for the border (same series as the jelly roll: Ladies' Album by Barbara Brackman). This way, the quilt will be a bit larger and will fit a single bed. Not that I have one, but it's nice to know it's multipurpose ;o)


Vandaag - mijn 8 tips voor voorbereiding in gedachten houdend (klik!) - wil ik de randen tekenen en knippen en ook de achterkantstof tekenen (die moet nog aan elkaar genaaid worden om het passend te maken), zodat ik daar deze week verder mee aan de slag kan.

Fijne zondag!

Today - keeping my 8 tips on preparation in mind (click!) - I will draw and cut the borders and draw the backing fabric (I need to sew some parts together to make it fit), so I can sew that during next week.

Have a great Sunday!

18 opmerkingen:

Truus zei

Prachtig is de stof voor de achterkant en de rand - mooie warme kleur.
Het lichtje op de tafel vind ik ook mooi -is het oud?
Veel plezier met je lapjes en gezellige zondag.
groetjes, Truus uit Drenthe

Les zei

The quilt is lovely can you tell me a bit more about the pattern? I've tried to find barn dance by searching but the pattern does not come up. Is it from a book and who is the pattern designer. Thanks for your help

Dientje zei

Die randstof geeft veel warmte. Ik heb nu al zin om eronder te kruipen. Ziet er uitnodigend uit. Ben benieuwd naar het effect. Fijne zondag. Dientje.

Corina zei

heel mooi!

Ellie's Quiltplace zei

@ Truus: dankjewel! Ik weet niet of het lichtje oud is. Ik kocht het in een winkel waar zowel nieuwe als 2e hands spullen te koop zijn. Ik heb er 2, ze zien er zo gezellig uit!

@ Les: thank you for your compliments. I have designed both the block and the quilt myself, so no wonder you couldn't find it in block databases ;o) You can read more about this quilt by clicking the Barn Dance category in the right side bar. The pattern will be released soon! If you're a newsletter member (or if you sign up), you can order it with a discount.

@ Dini: Ik ben ook benieuwd, maar rood is eigenlijk altijd mooi en warm vind ik. Daar kan weinig mee mis gaan. Het geeft de quilt ook weer een beetje meer rust. Net zoals bij de Switch! hoeft het van mij niet te druk te zijn.

Ellie's Quiltplace zei

@ Corina: dankjewel :o)

Ineke zei

Wat is het mooi geworden en helemaal super om de rode rand er aan te naaien. Ja, want rood/groen zijn toch mijn favoriete kleurtjes. Leuk, die diagonale lijnen in deze quilt!
Liefs, Ineke

10 zei

Wat een mooie quilt- heel mooi patroon!
Is hij ook al goedgekeurd door je poes???
Groetjes, Martine

Ellie's Quiltplace zei

@ Ineke: dat is toevallig: de afwerkbies wordt groen! ;o)

@ Martine: helemaal, haha! Ik heb de quilt op de grond gelegd, om nog eens extra de maat van de randen te bekijken en meneer zat er alweer bovenop. Hij was heel verontwaardigd toen ik hem wegzette, LOL!

Anoniem zei

Wat is die al mooi, ik heb ook nog een jelly rol en dan met ecru lijkt me dat een hele mooie quilt worden. Ga je hier ook een patroon van maken? Dan ga ik dat kopen wanneer het er is. Groetjes Wilma

Ellie's Quiltplace zei

@ Wilma: er is al veel vraag naar geweest dus er komt zeker een patroon van! Ik laat het als het zover is zeker weten in de nieuwsbrief en hier op de blog!

maria zei

Heel mooi een echte Ellen-quilt.
Ik wacht ook op het patroon.
Groetjes
Maria

Ellie's Quiltplace zei

@ Maria: dankjewel :o) Nog heel even geduld voor het patroon, ik ben al aan het schrijven :o)

Trudy zei

Wat is deze quilt in zijn eenvoud mooi geworden! Mijn complimenten.
groetjes Trudy

Trudy zei

p.s. de jelly roll is al besteld!

groetjes Trudy

Ellie's Quiltplace zei

@ Trudy: dankjewel! En alvast veel plezier met de voorpret! Welke jelly roll heb je gekozen?

Trudy zei

de Roses & Chocolate van Moda. Is ook al inmiddels binnen! Kan al heerlijk genieten van de stoffen. Nu nog wachten op jouw patroon.

groetjes Trudy

Ellie's Quiltplace zei

@ Trudy: Dat is een hele mooie serie! Je kunt inderdaad al kijken, aaien, genieten, wassen, nog meer aaien,... ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...